Misschien is het je afgelopen week al opgevallen: Natasja Online heeft een nieuw logo! Ik ben er persoonlijk helemaal weg van en vind het veel meer passend bij de persoon die ik ben als ook bij mijn blog. Boven mijn logo staat de zin: ‘Voor vrouwen die meer zijn dan alleen maar mama‘. Ik was al een behoorlijk lange tijd op zoek naar één zin die meteen duidelijk maakte waar Natasja Online over gaat en nu denk ik hem gevonden te hebben!
Duidelijkheid
Voor het eerst heb ik het gevoel voor mezelf duidelijk te hebben waar mijn blog over gaat. Eerder wist ik wel waar ik over schreef, maar had ik niet per se duidelijk voor ogen waar ik naar toe wilde met mijn blog, al dacht ik van wel. Daar is ondertussen verandering in gekomen. Mede ook door deze zin.
Ik heb deze zin nu zo’n 3 maanden in mijn gedachte en ik wilde er graag zelf aan kunnen wennen en naar kijken alvorens de beslissing te nemen hem te gaan gebruiken. Ik moest van mezelf zeker weten dat dit het was voordat ik weer van alles verander. Daar heb ik nogal een handje van 😉
Voor vrouwen die meer zijn dan alleen maar mama
Natasja Online bevat allereerst het persoonlijke aspect. Even los dat ik vind dat een blog altijd persoonlijk is, omdat het gaat om meningen en ervaringen van de blogger.
Ik denk dat de zin allesomvattend is. Een blog voor moeders die zich niet alleen op het ouderschap willen richten, maar ook bijvoorbeeld me-time belangrijk vinden.
Onderwerpen als films en series, beauty, budget en huishouden komen dan ook geregeld voorbij. Daarom is Natasja Online ook geschikt voor vrouwen die (nog) geen moeder zijn. En natuurlijk zijn mannen ook welkom 😉
Blogplanning
Waar vele bloggers een vaste planning hebben, heb ik dat al honderden keren geprobeerd zonder echt succes. Het lukt me namelijk niet altijd om een blog te schrijven. Soms door gebrek aan tijd en soms door gebrek aan inspiratie. Natuurlijk kan ik er altijd wel iets uitpersen, maar ik heb liever blogs van kwaliteit dan kwantiteit.
Toch is er één ding wat ik al maandenlang wel op een vast moment upload. Namelijk Keeping Up With Natasja; mijn weekvlogs. Iedere zondag om 06.00 uur staat deze online op mijn blog en YouTube-kanaal.
Daarnaast zijn de donderdagen tot en met 20 december 2018 ook al gepland. Namelijk met een Expeditie Robinson 2018 recap. Maar dat loopt dus ten einde.
Wat ik wel als doel heb is om minimaal 3 keer per week een blogpost online te zetten. Uit ervaring kan ik zeggen dat dat reëel is en iets is wat ik wél kan beloven. Meestal komen er 5 à 6 blogposten per week online, maar dat lukt gewoon niet altijd door het sociale leven als ook door mijn werk in het onderwijs.
Wat vinden jullie van deze insteek? En wat lees jij graag op Natasja Online?
1 comment
Om te beginnen vind ik je logo echt helemaal te gek! Je slogan is ook heel duidelijk! Zelf zou ik kijken of ik hem misschien nog wat korter zou kunnen maken (soms verliest een zin 0 betekenis met het schrappen van wat woorden) zoals bijvoorbeeld “meer dan mama”, maar aangezien je al zolang hiermee rondloopt kan ik me voorstellen dat je denkt ‘rot eens op, dit is prima zo’ haha 😉 Goed bezig chick!